Forum Skrzydeł Sojuszu ELITE VETERANS
myslalem ze napotkam wieksza armie
http://travilog.org.ua/pl/2944776/82db1 … 76523cf1ac
Offline
ELITE V
no tak
tylko harem tamtą okolice jedzie już od miesiąca to oni tam defa prawie nie mają, a z tego co wiem to sojusz też im nie bardzo pomaga. Podobno cały dzień prosili o defa i nic nie dostali.
Obstawione mają stolice a reszta stoi pusta.
PS.
kiler dorób taranów bo to co masz to śmiech na sali. Na forum głownym sa ataki dwóch z haremu. też sie wybrali bez taranów to się tylko rozbili. Porażka na całej linii.
Ostatnio edytowany przez bladekarol (2009-01-08 23:18:34)
Offline
jak zwykle jest znowu ktos madrzejszy jak za malo katas, to teraz za malo taran
Bladekoral dojdz do tylu pnkt off co ja, a wtedy mozemy podyskutowac
Na tyle osad co masz to wstyd byc dopiero 835
Ostatnio edytowany przez Jkiller (2009-01-09 08:34:11)
Offline
ELITE V
wstyd to kraść. a co do pt off to na to nie patrz bo to bardzo mylące jest. Jeden atak i można się przesunąć o 700 miejsc albo i więcej.
a co do taranów to tylko rada. nie chcesz z niej skorzystać to nie. ale prawda jes taka ze im więcej taranów tym mniejsze straty. a wiadomo że budowa wojska trwa długo.
masz tu przykład, def zjadał ponad 25 kilo zboża, mur u rzymian był na 20 poziomie off nie za wielki a def rozbity w pył
http://travilog.org.ua/pl/1167971/dd1fd … c7ec347407
przy tej ilości taranów mur nawet nie zadziałał (nie dał ani procenta do obrony)
obrońca cały dzień się zastanawiał i dopytywał czemu takie duże straty miał. dopiero po zrobieniu kilkunastu symulacji zrozumiał ze to przez tarany.
masz tu mała próbkę
przy 500 taranach off pada a przy 1500 taranach wraca prawie 1/3.
Offline
faktycznie straty mialem ogromne!!! w porownaniu do tego co przyniesli!!!!chodzilo tylko i wylacznie o sure!!! a Ty mnie pouczasz,
Nie musisz mi dawac wykladu jakie straty sa bez taran o czym wiem i to dobrze.
A jeszcze jedno przesuniecie sie o 700miejsc ? powodzenia jezeli masz takiego offa by rozwalic 40k defa to chyle głowe
Ostatnio edytowany przez Jkiller (2009-01-09 09:53:36)
Offline
i tu sie zgadze z killerem
punkty off mowia same za siebie kto walczy a kto sie chowa bo nie uwierze ze non stop atakujesz blade i nie natrafiles na jakie kolwiek wojsko
co do taranow to chyba killera nie musisz pouczac jakie sa straty bez taranow
wiec podsumowujac pokaz nam jak sie to robi w twoim wydaniu
Offline
ELITE V
Skory wy wiecie o taranach to nie znaczy że wszyscy o tym wiedzą. Chyba że tylko wy tu zaglądacie. Cyba po to jest forum aby pokazywać i uczyć innych graczy. Po co mają popełniać te same błędy co już doświadczeni gracze. Nie kazdy jest omnibusem.
a co do rozwalenia 40 kilowego defa nie trzeba mieć gigantycznej armii. wystarczy ok 15 kilo piechoty i z 5 kilo koni do tego 1000 taranów i 40 kilo defa pada. (off tez padnie no ale to już szczegół )
taki przykład
jeden atak i 57 kilo pt off
http://travilog.org.ua/pl/5141750/cb9f3 … a9a49e3764
Offline
bladekarol napisał:
a co do taranów to tylko rada. nie chcesz z niej skorzystać to nie. ale prawda jes taka ze im więcej taranów tym mniejsze straty. a wiadomo że budowa wojska trwa długo.
masz tu przykład, def zjadał ponad 25 kilo zboża, mur u rzymian był na 20 poziomie off nie za wielki a def rozbity w pył
http://travilog.org.ua/pl/1167971/dd1fd … c7ec347407
przy tej ilości taranów mur nawet nie zadziałał (nie dał ani procenta do obrony)
obrońca cały dzień się zastanawiał i dopytywał czemu takie duże straty miał. dopiero po zrobieniu kilkunastu symulacji zrozumiał ze to przez tarany.
masz tu mała próbkę
http://img71.imageshack.us/img71/3136/s … nowam1.jpg
przy 500 taranach off pada a przy 1500 taranach wraca prawie 1/3.
Mam następujące pytanie jak to się ma do tego opisu (zakładam, że nie jest to atak na stolice, gdzie można postawić kamieniarza):
by zgredy napisał:
na http://forum.travian.pl/showthread.php? … zbrojownie
Q: Co dokładnie daje taran? Czy więcej taranów coś pomaga?
A:Taran niszczy tylko mury obronne przeciwnika.
Jedne mury niszczy się łatwiej - czytaj potrzeba mniejszą ilość taranów, by zniszczyć od zera za pierwszym wjazdem - inne trudniej. Poniżej zestawienie minimalnych ilości taranów, by zniszczyć mury do zera za pierwszym atakiem:
Romańskie: (Mur)
Level 1 = 1
Level 2 = 2
Level 3 = 2
Level 4 = 3
Level 5 = 4
Level 6 = 6
Level 7 = 8
Level 8 = 10
Level 9 = 12
Level 10 = 14
Level 11 = 17
Level 12 = 20
Level 13 = 23
Level 14 = 27
Level 15 = 31
Level 16 = 35
Level 17 = 39
Level 18 = 43
Level 19 = 48
Level 20 = 53
Galijskie: (Palisada)
Level 1 = 1
Level 2 = 2
Level 3 = 4
Level 4 = 6
Level 5 = 8
Level 6 = 11
Level 7 = 15
Level 8 = 19
Level 9 = 23
Level 10 = 28
Level 11 = 34
Level 12 = 40
Level 13 = 46
Level 14 = 53
Level 15 = 61
Level 16 = 69
Level 17 = 77
Level 18 = 86
Level 19 = 96
Level 20 = 106
Germańskie: (Wały)
Level 1 = 2
Level 2 = 4
Level 3 = 8
Level 4 = 13
Level 5 = 19
Level 6 = 27
Level 7 = 36
Level 8 = 46
Level 9 = 57
Level 10 = 69
Level 11 = 83
Level 12 = 98
Level 13 = 114
Level 14 = 132
Level 15 = 151
Level 16 = 171
Level 17 = 192
Level 18 = 214
Level 19 = 238
Level 20 = 263
Oczywiście jeżeli podniesie się siłę ataku taranów w zbrojowni, potrzeba ich wtedy znacznie mniej - ile? - sprawdź w symulatorze
Offline
ELITE V
Nie wiem kto to napisał ale kiedyś dostałem takie info jak jeszcze grałem na s9. Może to rozjaśni wam w głowach jak ważne są tarany.
WSTĘP
Tarany to bardzo istotny element każdej armii potrafiący znacznie zmniejszyć straty, a nawet przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść.
MINIMALNA ILOŚĆ TARANÓW POWINNA ODPOWIADAĆ LICZBIE 5% ZBOŻA, KTÓRE ZJADA ŁĄCZNIE NASZ PIECHOTA I JAZDA
Np. dla 6000 centurionów i 1000 EC będzie to 500 taranów. Jest to poparte moim doświadczeniem i licznymi symulacjami. Jak ktoś uważa, że powinno być ich więcej to proszę bardzo - zachęcam do własnych badań. O mniejszym procencie można myśleć jedynie przy olbrzymich armiach rzędu 50k - choć wtedy też buduje się dalej tarany z myślą o cudzie.
Nie będę tu wklejać tabelki ile trzeba taranów by zniszczyć konkretny poziom murów. Jest to dla mnie totalna bzdura, która tylko ogłupia graczy. Ludzie na nią patrzą i myślą : "Po cholerę mi 1000 taranów jak do zniszczenia murów rzymskich wystarczy ich 53 - No dobra trzeba liczyć się ze stratami to wybuduje ich 100 i będzie git"
Tarany to nie katapulty - tu nie chodzi by pod koniec bitwy zobaczyć komunikat "Mury zostały zniszczone" Tu chodzi o to by w czasie bitwy mury padły nim w fosie będzie pływać już pół naszej armii. Widziałem już armie rzędu 20k biegające z setką taranów - doszło do bitwy, mury zostały zburzone, a atakujący stracił niepotrzebnie kilka tysięcy żołnierzy.
Wkleję dla przypomnienia ilość taranów potrzebnych do zniszczenia umocnień na najwyższym poziomie - wyłącznie w celu porównania wytrzymałości fortyfikacji każdej z nacji :
MURY 53
PALISADA 106
WAŁY 263
Zwykle mury rzymskie padają w pierwszej rundzie walki już przy kilkuset taranach - by zniszczyć wały tuż po rozpoczęciu bitwy trzeba ich często nawet kilka tysięcy.
Tyle się gada głupot o słabości obronnej german, a fakt jest taki, że do końca serwera po każdej ćwiartce biega w najlepszym razie kilkanaście armii potrafiących zniszczyć wały w pierwszej rundzie walki przy porządnej obronie.
MECHANIZM
Mechanizm działania taranów w czasie walki jest dość zagmatwany i trochę przeczy zdrowemu rozsądkowi ale nie matematyce.
Powiem tylko :
PRZY ODPOWIEDNIEJ ILOŚCI TARANÓW JEST MOŻLIWE CAŁKOWITE WYELIMINOWANIE BONUSÓW ZA UMOCNIENIA DLA OBROŃCÓW
Prezentuje próbę dokładnego wyjaśnienia mechanizmu przebiegu rundy walki z taranami dla dociekliwych - jak nie zrozumiecie to ja już wam tego inaczej nie wytłumaczę :
W pierwszej rundzie walki na samym początku giną wojska ( w tym tarany) atakującego, następnie te tarany, które zostały uderzają w umocnienia (ale nie wszystkie - tylko część, bo reszta będzie uderzać w kolejnych rundach). Następnie wszystkie jednostki atakującego (nawet te które zginęły) atakują obrońców, których bonus do obrony jest pomniejszony o wartość zniszczonych umocnień. Żeby było zabawniej wróćmy do samego początku i już wtedy ilość taranów które zostaną zniszczone zależy od wartości obrony obrońców, która jest już pomniejszona o wartość zniszczonych umocnień przez tarany, które jeszcze nie uderzyły.
Offline
Zobaczmy jaką siłą napędzane były tarany w realu (mięśnie piechoty). I tutaj również są te realia sprowadzone do gry. Już nie pamiętam gdzie, ale doczytałem mniej więcej takie stosunki w atakach jak podał bladekarol czyli kuce w ataku powinny stanowić ok. 30% piechoty, a tarany 10% piechoty
Ostatnio edytowany przez Louis (2009-01-13 14:58:18)
Offline